عایق پلی یورتان و کاربردهای آن(بخش دوم)

انواع عایق پلی یورتان موجود در بازار

عایق-کاری-پلی-یورتان-شرکت-پیشتاز-بهینه-راستین-p097عایق پلی یورتان موجود در بازار دارای اشکال مختلفی می باشد. رایج ترین انواع عایق پلی یورتان که غالبا به منظور عایقکاری ساختمان های مسکونی و یا کارخانه های صنعتی به کار می روند عبارتند از:

بلوک های پلی یورتان :

عایق-کاری-پلی-یورتان-شرکت-پیشتاز-بهینه-راستین-po22

عایق پلی یورتان غیر از روش های معمول به شکل استفاده از قالب های بلوک مانند یا پانل های مختلف نیز انجام می گیرد. بلوک های پلی یورتان در اثر پخت و طی مدت زمان مشخصی به میزان مقاومت مورد نظر رسیده و دارای ابعاد متفاوتی می باشند. ارتفاع استاندارد انواع پانل های تولید شده از این طریق نباید از 80 سانتیمتر تجاوز کند.

فوم چوب پلی یورتان:

عایق-کاری-پلی-یورتان-شرکت-پیشتاز-بهینه-راستین-l-23

این نوع از پلی یورتان نوع فوم سخت و فشرده که غالبا جایگزین مناسبی برای چوب می باشد در صنایع مختلف از قبیل مبلمان سازی کاربرد دارد. هزینه های ایجاد شده در صنایع چوبی موجب شده است تا انواع فوم پلی یورتان سخت روز به روز گسترش بیشتری پیدا کند.

فوم های تزریقی:

عایق-کاری-پلی-یورتان-شرکت-پیشتاز-بهینه-راستین-kl

تزریق پلی یورتان عموما در مصارف صنعتی مانند عایقکاری مرغداری و یا کارگاه های صنعتی انجام می گیرد. تزریق پلی یورتان شاید به نسبت سایر روش های عایق کاری کمی پر هزینه تر به نظر برسد به این دلیل که در این روش به عنوان مثال برای عایقکاری مرغداری نیازمند نیروی کار ماهر و دستگاه های تزریقی و پمپ های مختلفی با توجه به حجم و میزان تزریق پلی یورتان می باشیم.

فوم های پاششی :

عایق-کاری-پلی-یورتان-شرکت-پیشتاز-بهینه-راستین-0017

عایق پلی یورتان همچنین به صورت پاششی و به شکل اسپری بر روی سطوح مختلف و گسترده ای انجام می شود. این نوع فوم پلی یورتان نیز یک نوع فوم فشرده پرکاربرد می باشد که غالبا از دو نوع پلی یورتان در پاشش آن استفاده می شود.

  • فوم پاششی با استفاده از پلی یورتان های دارای سلول های باز
  • فوم پاششی با استفاده از پلی یورتان های دارای سلول های بسته
این مطلب را از دست ندهید  مقایسه فوم پلی یورتان سرد و گرم راهنمای انتخاب عایق مناسب

 

فوم پاششی با استفاده از پلی یورتان های دارای سلول های باز

در فوم پاششی با سلول های باز رطوبت به داخل عایق پلی یورتان آن نفوذ پیدا کرده و به دلیل چگالی پایین و عبور آب و جریان هوا در آن می توان بیشتر آن را یک نوع عایق صوتی برشمرد که در سالن های بزرگ و اماکن پر سر و صدا کاربرد دارند.

فوم پاششی با استفاده از پلی یورتان های دارای سلول های بسته

این نوع عایق پلی یورتان نیز بیشتر به شکل عایق های پوششی جاذب گرما و سرما مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در عایقکاری مرغداری، انبارهای مواد غذایی، عایقکاری ساختمان از این نوع عایق پلی یورتان استفاده می شود. در عایق پلی یورتان دارای سلول های بسته به دلیل تراکم داخلی سلول های تشکیل دهنده آن هیچ گونه منافذی برای نفوذ گرما و سرما وجود ندارد. بنابراین در عایقکاری مرغداری ضمن حفظ دمای موجود موجب کاهش هزینه های انرژی و صرفه جویی در آن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *