اجرای صحیح عایق پلی یورتان تزریقی

عایق پلی یورتان یکی از پرکاربرد ترین و بهترین نوع عایقکاری برای ساختمان ها، کارخانجات، سوله ها، سالن های مرغداری، سردخانه ها، صنعت نفت و گاز و… می باشد. این نوع عایق در اشکال مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد که یکی از انها به صورت تزریفی می باشد. در این مقاله قصد داریم به طور دقیق در خصوص تزریق پلی یورتان صحبت کنیم.

عوامل مؤثر در تزریق پلی یورتان 

یکی از موضوعات بسیار مهم در تزریق پلی یورتان استفاده از دستگاه های بسیار پیشرفته می باشد و البته در این مسیر نیروهای مجرب و کار آزموده نیز نقش مهمی ایفا می کنند.

تزریق عایق پلی یورتان در سردخانه می بایست تمامی متریال های مورد نیاز را پوشش دهد. عایق پلی یورتان در سازه های برودتی و همینطور عایق کاری گزینه بسیار عالی محسوب می شود و به نوعی نقش عایق صوتی و عایق رطوبتی را نیز ایفا می کند.

عملیات تزریق پلی یورتان باید به صورت یکپارچه بوده و دقیق و تمیز کاورینگ لوله صورت بگیرد. در نظر داشته باشید که این محصولات در پالایشگاه های میعانات گازی نیز از محصولات کاربردی و مهم محسوب می شود.

تزریق پلی یورتان استاندارد

در تزریق پلی یورتان باید متریال های مربوط به فضاهای متحرک و ثابت به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و همینطور دمای زیر صفر و بالای صفر نیز در نظر گرفته شود. مواد عایق پلی یورتان تزریقی به صورت فوم می باشد که البته در موارد استفاده به عنوان عایق حرارتی باید از مواد مرغوب استفاده شود تا حداکثر خاصیت عایق بندی بدست آید.

تزریق عایق پلی یورتان در دیوارها، سقف و بام، سوله و سالن ها باعث می شود که هوای گرم و سرد به طور یکپارچه حفظ شود و همچنین یک عایق صوتی قوی برای فضاهای پر صدا محسوب می شود.

در تزریق پلی یورتان عملیات صدا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و ضخامت استاندارد عایق پلی یورتان به نوبه خود تضمینی بر عایق صوتی با کیفیت است.در پروژه های ساختمانی به عنوان عایق صوتی برج ها و اسکلت ها یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.

تزریق پلی یورتان به سادگی قابل اجرا در سطوح صاف و کف سالن نیز می باشد و برای سوله های تولید مواد غذایی و همینطور سالن های تولید دارو، کارخانجات و همچنین سالن های مرغداری  نیز یک محصول باکیفیت و ایمن است.

اجرای حرفه ای تزریق عایق پلی یورتان سبب می شود که دیگر نیاز به عایق های رطوبتی نباشد و به این ترتیب یک گزینه بسیار عالی برای سازه های بتونی محسوب می شود. از تزریق عایق پلی یورتان در تونل ها و همینطور پل های داخل شهری به عنوان عایق صوتی نیز استفاده می شود. استفاده از این نوع عایق به عنوان عایق صوتی نیز نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

 

این مطلب را از دست ندهید  عایقکاری پلی یورتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *