عایق پلی یورتان، بهترین روش عایقکاری ساختمان

تامین انرژی به یکی از دغدغه های دنیای امروز ما تبدیل شده است و در کنار آن استفاده ی درست از انرژی و صرفه جویی مصرف آن که در نتیجه کاهش هزینه های تامین انرژِی را به دنبال  دارد باعث شده تا به دنبال یافتن راهی برای استفاده ی درست از انرژی باشیم. راهکار های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. که یکی از راهکارها استفاده از عایق های مناسب است. در ادامه به معرفی یکی از بهترین روش های عایقکاری ساختمان می پردازیم.

عایق پلی یورتان

پلی یورتان با مخلوط کردن ایزوسیانات، از قبیل متیلن دیفنیل دییزوسیانات (MDI) با ترکیب پلیول تشکیل شده است. این اجزاء برای تشکیل یک ماتریس فوم سفت و سخت سلولی ترکیب می شوند. مواد حاصل از آن پلیمر بسیار سبک وزن با ویژگی های عایق بندی فوق العاده است. فوم پلی یورتان یکی از پرکاربردترین مواد پلیمری است. به‌طورکلی ماده پلی یورتان در بسیاری از صنایع کاربر دارد و ویژگی اصلی آن توانایی ظهور در اشکال مایع و جامد است.

این مطلب را از دست ندهید  فروش مواد پلی یورتان

این مطلب را از دست ندهید: تزریق پلی یورتان

فوم پلی یورتان یک عایق حرارتی است که عملکرد ساختاری دارد و در برابر حرارت و آتش مقاوم است. محصولات پلی یورتان دارای یک ساختار قوی و سبک هستند، ابعاد ثابت، مقاوم در برابر رطوبت و با دوام. این ترکیب از خواص به تولید کنندگان اجازه می دهد تا محصولات پلی یورتان را برای بسیاری از کاربردهای متنوع طراحی کنند و اجازه می دهد تا آنها را به طیف گسترده ای از بستر قابل استفاده باشد. عایق پلی یورتان به خوبی میتواند مانع از نفوذ هوا و خروج هوا از داخل می شود.

 

عایق پلی یورتان دوام و عمر بالایی دارد و خواص عایقی خود را میتواند تا زمانی که ساختمان وجود دارد حفظ کند به همین علت میتواند سالهای سال از ساختمان ها، سوله ها، کارخانه ها و مراکزی که از این عایق برای عایقکاری خود استفاده کرده اند، در برابر تغییرات دمای محیط محافظت کند و صرفه جویی در مصرف انرژی را به صورت دائمی به همراه داشته باشد. عایق پلی یورتان دارای وزن سبک اما قوی و مقاوم در برابر رطوبت است و به آسانی میتوان از آن برای عایقکاری ساختمان، عایقکاری کارخانجات، عایقکاری مرغداری ها و… استفاده کرد.

عایق پلی یورتان-شرکت پیشتاز بهینه راستین

استفاده از محصولات پلی یورتان عایق بندی شده در ساختمان های مسکونی، تجاری، سوله ها، کارخانه ها، مرغداری ها و… باعث حفظ دما و انرژی محل میشود. در نتیجه صرفه جویی های فراوانی درهزینه های انرژی را به همراه خواهد داشت.

در مقایسه با سایر عایق ها، فوم های پلی یورتان به راحتی در تمام فضاهای ساختمان قابل اجرا می باشد و به معماران و طراحان این امکان را میدهد تا از فضاهای داخلی حداکثر استفاده را داشته باشند. به وسیله ی فوم اسپری پلی یورتان میتوان حتی ساختمان های قدیمی را عایقکاری کرد و آنها را در برابر تغییرات دمای محیط حفظ کرد.

فوم پلی یورتان دارای مزیت های بسیار زیادی است که عبارتند از:

  • هدایت حرارتی کم که از تمامی مصالح عایق متداول دیگر کمتر است
  • وزن بسیار سبک
  • استحکام بالا
  • انعطاف پذیری بالا در پذیرش تغییر در فرمولاسیون جهت برآورده کردن انتظارات کاربردی
  • چسبندگی قوی به اکثر مواد و مصالح
  • نفوذپذیری کم در برابر بخارآب
  • مقاومت حرارتی بالا
  • قابلیت فوم شوندگی در محل برای پر کردن شکل‌های پیچیده
  • قابل تولید بودن در رنج وسیعی از چگالی‌ها است. به‌طوری‌که چگالی این فوم از ۸ کیلوگرم بر مترمکعب به بالا قابل‌دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *