درباره فوم پاششی پلی یورتان

فوم پاششی پلی‌ یورتان یک نوع ماده پلیمری پرکاربرد مورد استفاده برای عایق بندی است. این ماده، با استفاده از دستگاه های مخصوص روی سطوح مختلف اعم از دیوارها، سقف، کف، لوله و غیره اسپری می‌ شود. این فوم پس از تماس با هوا، در عرض چند ثانیه به حالت جامد تبدیل می‌ شود. فوم پلی ‌یورتان، یک عایق حرارتی و صوتی عالی است و استفاده از آن به کاهش مصرف انرژی و افزایش بازده سیستم ‌های گرمایشی و سرمایشی کمک می کند.

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟

فوم پلی یورتان پاششی، یکی از مصالح ساختمانی پلیمری پرکاربرد است. از این فوم به عنوان عایق پوششی، در سازه های بتنی و فلزی استفاده شده و به صورت لایه ای روی سطوح پاشیده می‌ شود. فوم پلی‌ یورتان پاششی به دلیل خواص عایق بندی، سبکی و مقاومت مکانیکی بالا، محبوبیت و کارآیی زیادی دارد.

از فوم پلی‌‌یورتان پاششی برای عایق بندی حرارتی و صوتی ساختمان ‌ها، خودروها، قطعات الکترونیکی و غیره استفاده می شود. این فوم، مقاومت خوبی در برابر رطوبت، نور و گرما دارد و از سطوح در مقابل خوردگی محافظت می کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این فوم، عدم وجود مواد سمی در ساختار آن است.

فوم پاششی پلی یورتان
قیمت فوم پاششی پلی یورتان

کاربرد فوم پاششی پلی یورتان

از فوم پلی ‌یورتان پاششی، به دلیل ویژگی ‌های فوق العاده در صنایع مختلف استفاده می شود. برخی از کاربردهای فوم پلی ‌یورتان پاششی به شرح زیر است:

  • عایق حرارتی و صوتی: یکی از عمده ترین کاربردهای فوم پاششی پلی‌ یورتان، استفاده به ‌عنوان عایق حرارتی و صوتی است. می ‌توان از این فوم، در سیستم ‌های گرمایش و سرمایش، سازه ‌های ساختمانی، خودروها، وسایل نقلیه دریایی و هوایی، کارخانجات و غیره استفاده کرد.
  • عایق در برابر نفوذ آب و رطوبت: از این فوم به دلیل مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت، برای عایق بندی سازه ‌های ساختمانی، لوله ‌های آب و فاضلاب، استخرها، حمام و زیرزمین استفاده می شود.
  • عایق بندی رطوبت و حرارت در خودروها: از این فوم، به ‌عنوان عایق در برابر حرارت و رطوبت در بخش های مختلف خودرو مانند داخل درب ‌ها، زیر کفپوش، دیواره های جانبی و سقف استفاده می شود.
  • استفاده در صنایع دریایی و هوایی: می توان از این فوم، به‌ عنوان یک عایق حرارتی و صوتی و همچنین به عنوان یک ماده مقاوم در برابر آب و رطوبت، در صنایع دریایی و هوایی و در سطوح کشتی، کابین‌ هواپیما، لوله ‌های داخلی کشتی و هواپیماها، تجهیزات نظامی و غیره استفاده کرد.
  • در صنایع ورزشی: از این فوم، به‌ عنوان عایق حرارتی و صوتی در صنایع ورزشی و کفپوش ‌های ورزشی، زمین تنیس، سازه های ورزش های آبی و غیره استفاده می شود.
  • صنایع الکترونیکی: از فوم پلی ‌یورتان پاششی، در صنایع الکترونیکی به ‌عنوان عایق حرارتی و صوتی و برای محافظت از تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود.
  • سایر کاربردها: از فوم پاششی پلی‌ یورتان در کاربردهای دیگری نظیر ساخت وسایل بازی کودکان، تولید مبلمان، تزئینات داخلی، صنعت بسته ‌بندی، صنایع غذایی، پنل‌ بدنه، دسته درب خودرو و غیره استفاده کرد.
تماس جهت مشاوره و استعلام قیمت
هزینه پلی یورتان پاششی

هزینه پلی یورتان پاششی

هزینه فوم پلی یورتان پاششی، به عوامل مختلفی نظیر نوع پروژه، میزان فوم مورد نیاز، محل پروژه، شرایط سایت، نوع فوم و برند تولید کننده بستگی دارد. با این حال، باید هنگام ارزیابی هزینه، به مزایای طولانی مدت و کاهش هزینه های انرژی و دوام و ماندگاری فوم پلی یورتان توجه کنید.

بهتر است، برای برآورد هزینه فوم پاششی پلی‌یورتان برای پروژه خود، با شرکت های معتبر و مجرب مربوطه نظیر «شرکت پیشتاز بهینه» تماس گرفته و با مشاوران فنی آن ها در ارتباط باشید. مشاوران مجرب ما می توانند، براساس نیازهای شما، میزان فوم مورد نیاز و شرایط سایت، پیشنهاد قیمت دقیقی را برای پروژه شما ارائه دهند.

برای استعلام قیمت تماس بگیرید

انواع فوم پاششی پلی یورتان

 به‌ طور کلی، فوم پلی‌‌یورتان پاششی در دو نوع سلول باز و سلول بسته تولید می ‌شود. هر کدام از انواع فوم دارای ویژگی ‌ها و کاربردهای خاص خود هستند که در ادامه به آن ها پرداخته می شود:

فوم پاششی پلی‌یورتان سلول باز

این نوع فوم پلی ‌یورتان، دارای سلول ‌های بازتری است و نسبت به فوم نوع سلول بسته، تراکم و چگالی کمتری دارد. از این نوع فوم پاششی، به دلیل ساختار متخلخل، بیشتر به ‌عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود و استفاده از آن به عنوان عایق رطوبت و آب مناسب نمی باشد. این نوع فوم قابلیت جذب رطوبت دارد و برای کاربردهایی مانند عایق بندی صوتی و حرارتی دیوارها، سقف و کف، کفپوش و غیره مناسب است.

فوم پاششی پلی‌یورتان سلول بسته

این نوع فوم، دارای سلول ‌های بسته و چگالی بیشتری می باشد. به دلیل ساختار بسته و نزدیکی سلول ‌های این فوم به یکدیگر، مقاومت آن در برابر رطوبت و آب بسیار بالاست و از آن به ‌عنوان عایقی جهت محافظت از سازه‌ ها در برابر رطوبت، خوردگی و یخ زدگی استفاده می ‌شود. می توان از فوم پاششی پلی‌ یورتان سلول بسته، به‌ عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز استفاده کرد. به همین دلیل، از جمله موارد کاربرد این فوم می توان به مواردی نظیر عایق بندی تجهیزات الکتریکی، سیستم ‌های خنک کننده، سازه‌ های گرمایش و سرمایش، کفپوش‌ ها و غیره اشاره کرد.

انواع فوم پاششی پلی یورتان

مزایای فوم پاششی پلی یورتان

استفاده از این فوم، یکی از بهترین روش ‌های عایق‌ کاری در ساختمان‌ ها است. استفاده از این فوم، موجب کاهش فرآیند فرسایش سازه و جلوگیری از رشد قارچ و باکتری و بوی نم می شود. در ادامه، بیشتر به این مزایا پرداخته می شود:

  • عایق ‌بندی عالی: این فوم عایق بسیار خوبی برای حرارت، رطوبت و صدا است. با استفاده از این فوم می ‌توانید، هزینه ‌های انرژی را کاهش دهید.
  • انعطاف پذیری بالا: این فوم به راحتی بر روی سازه های با اشکال و انحناهای مختلف اسپری می شود. این ویژگی، استفاده از فوم پاششی پلی‌ یورتان را به یکی از بهترین روش ‌های عایق کاری سطوح دارای پیچیدگی و انحنا، تبدیل کرده است.
  • عمر طولانی: این فوم، در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم بوده و به مرور زمان تغییر فرم نمی‌ دهد. به همین دلیل، تا سال ها می توانید، از مزایای آن بهره مند شوید.
  • حفاظت از محیط زیست: مواد پلی یورتان تشکیل شده، به طور کامل قابل بازیافت هستند و می‌ توان مجدداً از آن ها استفاده کرد. به علاوه، به دلیل کاهش هزینه ‌های انرژی، کاهش گازهای گلخانه ‌ای و عدم استفاده از مواد سمی، این روش به یکی از بهترین راهکارهای عایق‌ بندی از نظر محیط زیست تبدیل شده است.
  • نصب آسان: نصب این فوم سریع و آسان است و به راحتی می ‌توان آن را در هر سطحی اعم از دیوار، سقف، کف و غیره اجرا کرد.
تماس جهت مشاوره و استعلام قیمت

اجرای فوم پاششی پلی یورتان

با توجه به مزایای فوم پلی یورتان پاششی، می ‌توان گفت که این روش، یکی از بهترین روش‌ های عایق ‌بندی ساختمان ‌ها بوده و از آن در صنایع مختلفی استفاده می شود. اگر قصد اجرای فوم پلی یورتان را دارید، می توانید، برای مشورت درباره اجرای پروژه، برآورد هزینه و غیره با همکاران مجرب ما در «پیشتاز بهینه» تماس بگیرید.