فوم پلی یورتان سلول بسته

فوم عایق اسپری بر پایه ماده ای به نام پلی یورتان ساخته می شود که مانعی قوی در برابر نفوذ حرارت، هوا و رطوبت است. از فوم های پاششی یا تزریقی پلی یورتان در صنعت ساختمان سازی و تولید لوازم خانگی استفاده می شود. این فوم در دو نوع سلول باز و سلول بسته تولید می شود که هر کدام مزایا و معایبی دارند. در این مقاله از سایت شرکت پیشتاز بهینه که به فروش مواد پلی یورتان میپردازد ویژگی های فوم پلی یورتان سلول بسته را بررسی می کنیم.

فوم پلی یورتان چیست و چه کاربردی دارد؟

فوم پلی یورتان یک ماده تخصصی از خانواده مواد پلیمری است که در شکل جامد تولید می شود و برای ایجاد عایق های حرارتی، صدا، رطوبتی و موارد مشابه کاربرد دارد. پلی یورتان از واکنش دی ایزوسیانات ها با پلی ال تولید می شود و این واکنش در بیشتر موارد برای انجام شدن به حضور یک کاتالیزور نیاز دارد. از کاتالیزور های رایجی که برای تولید پلی یورتان از آن ها استفاده می شود، آمین درجه سومی مانند دی بوتیل تین دیلاورات است.

پر کاربرد ترین و رایج ترین شکل استفاده از فوم های پاششی به صورت جامد است و فوم های جامد دارای دو نوع فوم پلی یورتان انعطاف پذیر و فوم پلی یورتان سخت هستند. فوم های انعطاف پذیر برای ساخت لوازم منزل مانند مبلمان یا فرش کاربرد دارند. از دیگر کاربرد های فوم های انعطاف پذیر ساخت صندلی های ماشین در صنعت خودروسازی، تولید تجهیزات ورزشی و تولید کفش است. فوم های انعطاف پذیر پلی یورتان برای بسته بندی محصولات نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

فوم های پلی یورتان سخت ویژگی های بیشتری نسبت به نوع نرم آن دارند و کاربرد هایی وسیع تر برای آن در نظر گرفته می شود. فوم های سخت پلی یورتان مانع از انتقال حرارت می شوند یا حرارت کمی را منتقل می کنند؛ به همین دلیل در نقش عایق مورد استفاده قرار می گیرند. فوم های سخت پلی یورتان چگالی و وزن کمی دارند. در کنار سبک بودن، این مواد از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند. از فوم های پلی یورتان سخت در صنایع ساختمان سازی یا صنایع ساخت وسایل نقلیه ای مانند خودرو و هواپیما استفاده می شود.

این مطلب را از دست ندهید  نکات مهم افزودنی های پلی یورتان که باید بدانید!!!

کاربرد فوم پلی یورتان سلول بسته

فوم پلی یورتان سلول بسته مناسب برای عایق سازی

این مطلب را از دیت ندهید: عایق پلی یورتان و کاربردهای آن

ویژگی های فوم پلی یورتان سلول بسته

فوم های پاششی پلی یورتان دارای دو نوع سلول باز و سلول بسته هستند. در فوم های پوششی پلی یورتان سلول باز، مولکول های هوا در میان بافت فوم نگه داشته می شوند. این کار سرعت انبساط فوم را بالاتر می برد. در مقابل فوم های سلول بسته پلی یورتان هستند. فوم پلی یورتان سلول بسته نیز دارای مولکول های هوا در میان بافت فوم است؛ ولی به نسبت فوم پلی یورتان سلول باز تراکم بالاتری دارد و چگالی آن کمتر است.

فوم پلی یورتان سلول بسته در برابر نفوذ حرارت و رطوبت مقاوم است و فشردگی بالای آن به مقاومت در برابر عبور هوا کمک می کند. تراکم و چگالی بالای فوم های پاششی پلی یورتان سلول بسته باعث می شود که این ماده سخت تر و دیرتر از فوم های پلی یورتان سلول باز خشک شود. از عایق فوم پلی یورتان سلول بسته برای پر کردن درز ها و شکاف ها نیز استفاده می کنند. فوم سلول بسته پلی یورتان مانع از رشد کپک ها و باکتری ها می شود.

نحوه استفاده از فوم های پاششی پلی یورتان

فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته در بسته بندی های کوچک در بازار وجود دارد که می توانید برای پر کردن درز ها از آن استفاده کنید. برای عایق سازی بخش های مختلف ساختمان مانند دیوار ها، پنجره ها یا کف پوش باید از تجهیزات فوم پاشی استفاده شود. کار عایق سازی به کمک فوم های پاششی پلی یورتان برای اجرا شدن به افراد متخصص نیاز دارد.

این مطلب را از دست ندهید  فوم پلی یورتان برای خودرو

اگر از فوم های پاششی در مقدار کم استفاده می کنید، در فضا های بسته باید جریان خوبی از تهویه هوا ایجاد کنید. برای استفاده از فوم پلی یورتان سلول بسته در ابعاد وسیع باید از لباس های مخصوص و کپسول های اکسیژن یا ماسک های فیلتر دار استفاده شود؛ زیرا فوم های پلی یورتان هنگام خشک و سفت شدن گاز های مضر، شیمیایی و سمی از خود آزاد می کنند.

فوم پلی یورتان سلول بسته

تفاوت فوم پلی یورتان سلول بسته و فوم پلی یورتان سلول باز

چه زمانی از فوم پلی یورتان پاششی سلول بسته استفاده کنیم؟

عایق سازی ساختمان راهی است که با کمک آن از اتلاف انرژی جلوگیری و در هزینه ها صرفه جویی می شود. اگر قصد دارید به صورت یکپارچه کار عایق سازی را انجام دهید، فوم پلی یورتان پاششی سلول بسته بهترین گزینه محسوب می شود. فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته به دلیل داشتن ترکیبات سلولی متراکم در برابر نفوذ آب، رطوبت، حرارت، هوا و صدا مقاومت بالایی دارد. از دیگر مزیت های این نوع فوم پاششی جلوگیری از رشد قارچ ها و کپک ها است.

مقاومت فوم پلی یورتان سلول بسته در برابر عبور هوا، کیفیت هوای داخل ساختمان را افزایش می دهد؛ زیرا گرد و غبار، آلودگی ها یا هوای مسموم وارد ساختمان نمی شود. مقاومت در برابر رطوبت و جریان آب از پوسیدگی یا آسیب به بخش ها جلوگیری می کند و عمر سازه را افزایش می دهد. در مجموع اگر به دنبال راهی آسان، ارزان، ‌با دوام و کارآمد هستید که برای عایق سازی فضا از آن استفاده کنید، فوم های پوششی پلی یورتان بهترین انتخاب هستند.

این مطلب را از دست ندهید  فوم پلی یورتان سلول باز

فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته

مزایای استفاده از فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته

درنتیجه چرا از فوم پلی یورتان سلول بسته استفاده کنیم؟

استفاده از روش های مختلف عایق سازی ساختمان به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند و کاهش هزینه ها را به دنبال دارد. یکی از مواد عایق در برابر رطوبت و حرارت، پلی یورتان است که برای ساخت فوم های پاششی مورد استفاده قرار می گیرد. در میان دو نوع فوم پاششی سلول باز و سلول بسته، فوم پلی یورتان سلول بسته توان بالاتری برای عایق سازی ساختمان دارد.

شرکت پیشتاز بهینه راستین یکی از تولیدکنندگان فوم پاششی پلی یورتان قم با سال ها تجربه در زمینه عرضه فوم های پلی یورتان پاششی یا تزریقی، از به روز ترین تجهیزات برای اجرای فوم های پاششی استفاده می کند. کارشناسان ما در شرکت پیشتاز بهینه راستین از تجربه و دانش خود برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان ارجمند این مجموعه کمک می گیرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا ثبت سفارش عایق سازی یا استفاده از فوم پلی یورتان پاششی از راه های ارتباطی موجود روی سایت استفاده کنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منبع: ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *