بهترین عایق سقف شیروانی که دنبالش هستی!

از مهم ترین نکته های نصب شیروانی عایق سقف شیروانی است. این سقف ها چون بیشتر در محیط های باران زا قرار دارند در صورت نبود عایق کاری بهینه باعث بروز مشکلات و ضررهای مالی زیادی می‌شود وجود این عایق ها از همیت والایی برخوردار است. وجود عایق بندی سقف شیروانی انحصارا مختص به محیط های بارانی نمی‌باشد بلکه در محیط هایی که نیاز به کنترل صدا و حرارت است مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از دلایلی که عایق بندی سقف شیروانی حائز اهمیت است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از آسیب به سقف ساختمان
  • حفاظت از ورود سر و صدا و حرارت به محیط خانه
  • محافظت از محیط خانه در برابر ورود آب
  • عدم اتلاف انرژی

انواع عایق بندی سقف شیروانی

در ادامه انواع عایق‌های سقف شیروانی و بهترین آن‌هارا برای شما معرفی کرده‌ایم و اگر برای انتخاب عایق اطمینان ندارید می‌توانید جهت مشاوره با شماره 09123873809 تماس بگیرید.

عایق صوتی :

عایق کاری صوتی،معمولا برای دفتر کار اتاق خواب یا استدیو‌های موسیقی مورد استفاده قرار میگیرد و همان طور که از اسم ان پیداست فوم ضد صوت مانع از ورود درصد بالایی از صدا می‌شود

عایق حرارتی :

از شاخص های اصلی حرارتی بستن تمامی منافذ ورود هواست که در مصرف انرژی صرفه جویی بالایی میشود استفاده از این نوع عایق ها تا میزان زیادی هزینه های اضافی را کاهش میدهد این نوع عایق ها نوع های متفاوتی را دارند از جمله انها میتوان به پشم شیشه پتویی ، فومهای یونولیت ، فوم پلی‌اتلین رولی ، فوم پلی اتلین ، فوم پلی یورتان اشاره کرد.

این مطلب را از دست ندهید  عایقکاری ساختمان با عایق پلی یورتان

عایق رطوبتی:

درعایق بندی رطوبتی عدم ورود آب به محیط خانه از نکته های پر اهمیت هنگام انتخاب عایق است که یکی از آنها اب بندی سقف است

از جمله مراحل ابندی به موارد زیر اشاره میکنیم:

  • در مواردی برای عایق بندی پوشش های نانو مورد استفاده قرار می‌گیرند در این مواقع وجود پوشش های بسیار نازک نانو مانع رشد هرگونه کپک و قارچ روی سطح شیروانی می‌شود.
  • گاها در بعضی از موارد وجود یکسری از عوامل باعث ایجاد درز و سوراخ در شیروانی می‌شود برای این موارد چسب‌هایی به کار میروند که این شیار‌هارا پر می‌کنند.
  • در سقف های شیروانی فلزی وجود پیچ و تاب های زیاد باعث ورود رطوبت به محیط داخل خانه می‌شود ایزوگام یکی از بهترین انتخاب‌هاست یکی از دلایل آن وجود پشم شیشه و انعطاف پذیری بالای آن است.
    وجود پشم شیشه در این نوع عایق‌ها ( عایق ایزوگام ) علاوه بر اینکه به عنوان عایق رطوبتی استفاده می‌شود برای عایق حرارتی و صوتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعضا انتخاب نوع عایق به عهده پیمانکار می‌باشد زیرا کاربرد عایق با توجه به شرایط اب و هوایی هر منطقه متفاوت است. شما میتوانید از طریق شماره 09123873809 با کارشناس این حوزه مشورت کنید.


یکی از عایق بندی‌های پرکاربرد سقف شیروانی، فوم پاششی سقف شیروانی پلی‌یورتان است.
عایق پلی‌یورتان برای سقف شیروانی به علت ساختار خاص و سلولی که دارد کمترین جذب رطوبت را دارد که قطعا در مقایسه با دیگر عایق‌ها در رده بندی بالاتری قرار میگیرد . عایق‌های دیگر همانند به پشم و شیشه و پشم سنگ در طول مدت زمان دچار تورم زیاد میشن اما در عایق پلی‌یورتان برای سقف شیروانی پیش آمدن همچین موضوعی ممکن نیست.

این مطلب را از دست ندهید  آب بندی استخر با پلی یورتان

یکی از دلایل این بادکردگی جذب نم و رطوبت بالاست و اتلاف هزینه بالایی را به همراه دارد اما در مواردی که از پلی‌یورتان استفاده میشود وجود رطوبتی که باران و برف به همراه دارد یا بعضا شستشویی که باعث رطوبت میشود مشکلاتی از این قبیل را نداریم.

از دیگر مواردی که از پلی‌یورتان استفاده میکنیم دامنه تحمل حرارتی بالای پلی‌یورتان نسبت به سایر عایق‌هاست.
اجرای پلی یورتان برای عایق بندی سقف شیروانی مدت زمان کمتری نسبت به اجرای مابقی عایق‌ها دارد.
عایق های پلی‌یورتان برای شیروانی به دلیل چسبندگی بالایی که دارند نیاز به پیچ و مهره کردن عایق به سطح شیروانی نیست.
پلی یورتان همه جانبه ترین عایق سقف شیروانی

در نهایت بهتر است برای عایق سقف شیروانی کدام را انتخاب کنیم؟

خدمات تزریق پلی‌یورتان به عنوان بهترین عایق بندی سقف شیروانی به کار میروند زیرا علاوه بر اینکه عایق حرارتی صوتی و رطوبتی می‌باشد وظیفه ضد حریق بودن را دارا می‌باشد.
فوم پاششی سقف شیروانی پلی یورتان بهترین عایق رطوبت است به همین دلیل در شمال کشور بیشترین مورد استفاده از عایق ها شامل دسته عایق  پلی یورتان برای سقف شیروانی میشود.
با توجه به خصویاتی که گفته شد بهترین نوع از پلی یورتان ها فوم پاششی سقف شیروانی پلی یورتان است که از بهترین عایق ها در صنعت ساختمان است. قیمت های پلی یورتان با توجه به پروژه های مختلف متفاوت برای سفارش میتوانید با شماره 09123873809تماس حاصل فرمایید.

منابع
ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *