فوم پاششی پلی یورتان سقفی

فوم پاششی پلی یورتان سقفی یک نوع عایق حرارتی است که در حال حاضر به عایقی پرمصرف در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است. این فوم را می‌توان مستقیماً روی سطح سقف اعمال کرد و اینگونه ترک‌ها و شکاف‌ها را، به طور مؤثرتری پر کرد.

این عایق یک مانع عالی برای ورود هوا است و سقف را به خوبی آب‌بندی می‌کند. این موضوع باعث کاهش اتلاف انرژی می‌شود. همچنین با کاهش انتقال حرارت، انتقال صدا و نفوذ رطوبت به بهبود راحتی داخل خانه کمک می‌کند. علاوه بر همه‌ی این‌ها، فوم پاششی پلی یورتان سقفی می‌تواند با کاهش وابستگی به سیستم‌های گرمایش و سرمایش، به افزایش بازده انرژی کلی ساختمان  نیز کمک کند.

در این مقاله قرار است تمامی جزئیات درباره فوم پاششی پلی یورتان سقفی و همینطور قیمت عایق فوم پلی یورتان سقفی را بررسی کنیم.

انواع فوم پاششی پلی یورتان سقفی

انواع فوم پاششی پلی یورتان سقفی دو دسته است، سلول باز و سلول بسته:

فوم پاششی پلی یورتان سلول باز:

فوم پاششی پلی یورتان سلول باز دارای سلول‌های باز و متصل به یکدیگر است که به آن اجاق فوم نیز گفته می‌شود. این فوم‌ها دارای چگالی کمتری نسبت به فوم سلول بسته هستند و به خاطر داشتن سلول‌های باز، قابلیت تنفس بالاتری دارند.

فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته

فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته دارای سلول‌های بسته و متصل به یکدیگر است. این فوم‌ها دارای چگالی بالاتری نسبت به فوم سلول باز هستند و به خاطر داشتن سلول‌های بسته، قابلیت عایق‌بندی بالاتری نسبت به فوم سلول باز دارند.

تصویر دو بعدی عایق سلول باز و عایق سلول بسته در مقاله فوم پاششی پلی یورتان سقفی

استفاده از فوم پاششی پلی یورتان سقفی، باید توسط متخصصان آموزش‌دیده انجام شود تا از نصب و ایمنی مناسب اطمینان حاصل شود.

قیمت فوم پلی یورتان سقفی

قیمت فوم پلی یورتان سقفی به عوامل مختلفی مانند اندازه سقف و نوع سیستم عایق مورد استفاده شما بستگی دارد و با توجه به این موضوع هزینه‌ی آن می‌تواند متفاوت باشد.

قیمت هر متر مربع فوم پلی یورتان سقفی بستگی به مواد مصرفی و ضخامت آن دارد. به عنوان مثال برای هر متر مربع فوم پلی یورتان سقفی با ضخامت 5 سانتی متر، 2 کیلوگرم مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مطلب را از دست ندهید  کفپوش صنعتی مقاوم

شما می‌توانید با کارشناسان ما در گروه پیشتاز بهینه تماس حاصل کنید و قیمت روز فوم پلی یورتان سقفی را جویا شوید.

فوم پلی یورتان سقفی قم

فوم پلی یورتان سقفی قم به عنوان یکی از بهترین پوشش‌های حفاظتی عایق است که با توجه به نوع عایق (حرارتی- رطوبتی یا عایق صوتی- حرارتی) دارای مزایای بسیاری در عایق‌بندی سقف می‌باشد.

مزایای استفاده از فوم پاششی پلی یورتان سقفی

برخی از مزایا عبارتند از:

  • کاهش هزینه های انرژی و حفظ حرارت در فصل سرد
  • جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت
  • جلوگیری از نفوذ هوا و صدا
  • جلوگیری از تشکیل قطرات آب و کپک
  • جلوگیری از تغییر شکل ساختمان
  • کاهش نفوذ گرد و غبار

فوم پاششی پلی یورتان سقفی قم در شرکت پیشتاز بهینه بیشترین کاربرد را در صنعت ساخت و ساز دارد.

قیمت عایق پلی یورتان سقفی

قیمت عایق پلی یورتان سقفی با توجه به اندازه منطقه‌ای که قرار است عایق‌بندی شود تعیین می‌شود. از آنجا که عایق پلی یورتان می‌تواند بسته به ضخامت و مواد استفاده شده در آن متفاوت باشد در نتیجه قیمت آن نیز متفاوت است.

برای به دست آوردن برآورد دقیق‌تر برای پروژه‌های خود، توصیه می‌شود با متخصصان عایق‌کاری یا پیمانکاران شرکت پیشتاز بهینه مشورت کنید. ما در گروه پیشتاز بهینه می‌توانیم نیازهای عایق شما را ارزیابی کنیم و بر اساس عواملی مثل اندازه منطقه، R-value و دستمزد نیروی کار، هزینه‌ی دقیق آن را در اختیارتان قرار دهیم؛ همچنین میتوانید معیارهای دقیق قیمت هر کیلو فوم پلی یورتان را در در این لینک بخوانید.

نحوه‌ی اجرای فوم پلی یورتان پاششی سقفی

به صورت کلی نحوه‌ی اجرای فوم پلی یورتان پاششی سقفی به صورتی است که در ادامه توضیح می‌دهیم ولی این مراحل ممکن است بسته به سازنده و محصول مورد استفاده متفاوت باشد.

همیشه به خاطر داشته باشید برای اطمینان از کاربرد ایمن و مناسب از این عایق، همیشه به دستورالعمل‌های ارائه شده توسط سازنده‌ی عایق فوم پاششی پلی یورتان مراجعه کنید.

  • آماده سازی: با اطمینان از تمیز بودن و عاری بودن منطقه شروع کنید. سطوحی را که نمی‌خواهید با ورقه‌های پلاستیکی یا نوار ماسک پاشیده شوند، را بپوشانید.
  • قوطی را تکان دهید: قبل از استفاده از فوم پاششی، قوطی را طبق دستورالعمل سازنده کاملا تکان دهید. این به مخلوط کردن اجزای داخل قوطی کمک می‌کند.
  • اسپری آزمایشی: قبل از استفاده از فوم روی سقف، بهتر است یک اسپری آزمایشی روی سطح یکبار مصرف انجام دهید تا محصول را احساس کنید و جریان را در صورت نیاز تنظیم کنید.
  • کاربرد: استفاده از فوم را به طور ثابت و یکنواخت روی سقف شروع کنید و هر بار در بخش‌های کوچک کار کنید. قوطی را به صورت وارونه برای پاشش بالای سر نگه دارید. از یک گوشه منطقه شروع کنید و در یک الگوی ثابت حرکت کنید و یک لایه عایق فوم را در سراسر سطح اعمال کنید.
  • کار به صورت لایه‌ای: در صورت لزوم، قبل از اعمال لایه‌های بعدی، صبر کنید تا لایه اولیه فوم تا حدی خشک شود.
  • فوم اضافی را برش دهید: هنگامی که فوم کاملاً خشک شد، می‌توانید با استفاده از یک چاقوی تیز یا اره، مقدار اضافی کف را کوتاه کنید. مواظب باشید در حین اصلاح به سطح سقف آسیب نرسانید.
  • تمیز کردن: فوم استفاده نشده را به درستی دور بریزید و قبل از اینکه فوم خشک شود، ابزارهای کاربردی را با استون تمیز کنید.
این مطلب را از دست ندهید  عایق پلی یورتان استخر

هشدار: عایق فوم پاششی می‌تواند بخارهای مضری را در حین استفاده منتشر کند، بنابراین داشتن لباس ایمنی کامل بسیار مهم است.

وسایل ایمنی در هنگان نصب فوم پاششی پلی یورتان سقفی

از آنجا که انجام این کار توسط افراد غیرمتخصص مشکل است تقاضا داریم این کار را به پیمانکاران حرفه‌ای بسپارید و قبل از آن با کارشناسان مربوطه مشورت کنید.

قیمت عایق پلی یورتان پاششی سقفی

قیمت عایق پلی یورتان پاششی سقفی به علت نوسانات شدید بازار، دقیق نیست ولی به طور حدودی می‌توان گفت که هر کیلو از عایق پلی یورتان پاششی سقفی چیزی حدود 110 هزار تومان می‌باشد. این قیمت با توجه به این که فوم پاششی پلی یورتان سقفی مورد نظر شما سلول باز است یا سلول بسته متفاوت است.

ولی برای استعلام دقیق و قیمت به روزِ عایق پلی یورتان لطفا با کارشناسان ما از طریق شماره 6575 059 0912 یا 3809 387 0912 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید برای اجرای پروژه‌تان از فوم پاششی پلی یورتان سقفی استفاده کنید در مورد مزایا، معایب و قیمت آن به خوبی تحقیق و جستجو کنید.

استفاده از فوم پاششی پلی یورتان سقفی یک سرمایه گذاری مطمئن

استفاده از این عایق یک سرمایه‌گذاری عالی به حساب می‌آید. ما سعی کردیم در این مقاله به تمام پرسش‌های شما پاسخ دهیم و حتی قیمت عایق فوم پاششی پلی یورتان سقفی را نیز به صورت حدودی بیان کردیم. در ادامه به چند سؤال متداول شما پاسخ داده‌ایم.

 

سؤالات متداول

سؤالات متداول شما درباره فوم پاششی پلی یورتان سقفی:

فوم پاششی پلی یورتان سقفی چیست؟

یک نوع عایق حرارتی است که می‌توان آن را مستقیماً روی سطح سقف اعمال کرد و اینگونه ترک‌ها و شکاف‌ها را، به طور مؤثرتری پر کرد. این عایق، در واقع ضد رطوبت، صدا و جریان پیدا کردن هوا است و فقط برای سقف استفاده می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید  آب بندی استخر با پلی یورتان

فوم پاششی پلی یورتان سقفی چگونه نصب می شود؟

در طول متن به صورت جزئی‌تر به این موضوع اشاره شده است ولی به طور کلی دارای 4 مرحله است:

  • ابتدا سطح سقف را تمیز کرده و از هر نوع آلودگی و گرد و غباری پاک کنید.
  • سپس فوم پاششی را با دستگاه خودرویی یا دستگاه اسپری بر روی سطح سقف پاشید.
  • بعد از پخش فوم، به مدت چند دقیقه صبر کنید تا فوم خود را بگیرد.
  • در نهایت، با استفاده از چاقو یا ابزار مشابه، فوم های اضافه را برید.

عایق پلی یورتان سقفی چه مزایایی دارد؟

  • کاهش هزینه های انرژی و حفظ حرارت در فصل سرد
  • جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت
  • جلوگیری از نفوذ هوا و صدا
  • جلوگیری از تشکیل قطرات آب و کپک
  • جلوگیری از تغییر شکل ساختمان
  • کاهش نفوذ گرد و غبار

One thought on “فوم پاششی پلی یورتان سقفی

  1. کاظم حسنی میگوید:

    چرا فقط در مورد پلی یورتان سقفی صحبت کردید؟ ینی پلی یورتان دیواری انجام نمیدین؟

    • pishtazbehine میگوید:

      دوست عزیز سلام
      در این محتوا ما در مورد پلی یورتان سقفی صحبت کردیم اما هم برای دیوار و سقف خدمات ارائه می‌دهیم.
      برای دریافت راهنمایی بیشتر با شماره‌های داخل سایت تماس بگیرید.🌸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *